Кам’янецький Скорсезе покаже зброю, мафію та романтику на тлі «Міста на камені»

Кам’янецький Скорсезе покаже зброю, мафію та романтику на тлі «Міста на камені»

Кам’янець – Подільський неодноразово перетворювався на плацдарм для зйомок фільмів. Але коли стрічку знімає кам’янчанин про кам’янчан і для кам’янчан, це не може не привернути увагу. Журналістам «20 хвилин» Андрій Заєць розповів про кінематографічну роботу, над якою працює зараз.

Андрій Заєць – режисер, оператор, оператор-монтажу, продюсер, сценарист, актор, PR-менеджер. І це далеко не весь список обов’язків, які взяв на себе кам’янчанин. Роботою, яку зазвичай виконує ціла знімальна група, Андрій завантажився сам. «Одного разу в місті на камені» - так зветься стрічка, яку зовсім незабаром побачить Кам’янець – Подільський.

Про режисерський досвід

В основному я знімав повнометражні  документальні стрічки і фільми короткого метру. Але останні більше для себе. А «Одного разу в місті на камені» - це перший досвід повнометражного ігрового фільму, де залучено дуже багато дійових осіб. Документальних – до 10, зокрема, повного метру – це стрічка про Миколу Гордійчука.  А художніх, в короткому метрі  – до 5 штук. «Смірновська братва» - повнометражний фільм, який я ніколи нікому не показую. Знятий був ще в 9 класі. Мало бути ще продовження. Але тоді жорсткий диск згорів.

бекстейдж

Про натхнення

Надихався фільмами Мартіна Скорсезе, Квентіна Тарантіно, Роберта Родргіеса та фільмами інших культових режисерів. Щоб зняти цікаве кіно, багато не потрібно. Треба мати команду акторів і знімати хоч на середньому рівні.  Придумав собі основну концепцію сценарію, зібрав людей, які мають грати провідні ролі, розписав приблизні діалоги. 

Про фільм

Взагалі, ідея в мене виникла ще в 2013 році. Я собі придумав начерки для короткометражного кіно, щоб зняти разом зі своїми знайомими. Але через події, які склалися у 13-ому, я цю ідею відкинув. Повернувся до неї лише в травні цього року. Фільм починатиметься з поезії Андрія Повознікова. І закінчуватиметься його словами. Перша частина кінострічки буде розповідати про персонажів, їхні історії. А інша частина –«екшн».

кадр із фільмукадр із фільмукадр із фільму

Тож, сюжет розповідає про долю трьох героїв. Одну з головних ролей грає Карапет Баджахсузян. Він, за сценарієм, є біженцем із зони АТО, який спробував тут знайти нове життя. В той день,коли відбуваються події у фільмі, його звільняють з роботи  через те, що мафія купила клуб, де він працював. Його вигнали, а «своїх» поставили. Ще один із головних героїв – Денис Чорний, актор театру «Тандем». Денис грає кишенькового злодія, який раніше був успішною людиною.  Але потім він «заліз» у борги. І третю головну роль грає Олександр Левчук. В нього образ «початкового» мафіозі. Тут дуже багато сюжетних ліній, які перетинаються.

Про жанр

Жанр – пригодницький детектив.

Про хронометраж

Фільм уже настільки розрісся дійовими особами та сюжетними лініями, що думаю, для кінотеатру, для пересічного глядача буде одна версія, у півтори години, а інша, режисерська версія – до двох.

Про гроші

Фільм знімаю за власний кошт. Реквізити беру у знайомих, друзів. Якщо раніше міг зняти фільм за 30 гривень, то цього року і витрати на бензин, і вартість фальшивих доларів (25 гривень – пачка доларів) трохи складають суму.

Про обладнання

Одна камера. Моя. Її я виграв у кіноконкурсі три роки тому. Спершу думали записувати зі звуком, але потім стало зрозуміло, що треба буде заново усе озвучувати.

Про матюки та мову

Немає пафосних фраз. Актори розмовляють про буденне. Мова – українська. Нецензурну лексику дуже важко знайти в українській мові, адже відомі матюки пішли з російської. Але знаходимо «народну» лайку, діалектизми.

Про робочий процес

Більше 50% роботи уже готово. Відзняти треба ще 30%. Вже понад два місяці триває робота. Знімаю, переважно, з четверга по  неділю,  а решта днів – монтую. Ще місяць-півтори зйомок, а далі – постпродакшн.

Про важкість

Важко знімати, бо головні герої, які задіяні, усі працюють. Головного героя можу знімати лише в неділю, бо не співпадає за графіком. Коли знімали сцену з автоматами біля одного ювелірного магазину, то охорона аж вибігала. А ще, коли знімали за приміщенням залізничного вокзалу. Всі, хто бачив у нас пістолі, то лякалися.

кадр із фільму

Про акторів

Дуже багато відомих у Кам’янці людей взяли участь: фотографи, квн-щики, музиканти, поети, танцюристи. Маленьку роль зіграє відомий львівський блогер – Володимир Андрєєв. Роль смішна, але дуже важлива для сюжету. Хотів долучити до фільму ще більш відомих особистостей, от як Фоззі. Але це коштує дуже дорого.

Про музику

З місцевими гуртами будемо записувати саундтреки спеціально для фільму. Деякі вже пишуть. А частину композицій використаю уже з наявних альбомів. Надають композиції залюбки і безкоштовно. Андрій Гончаров пише 2 саундтреки.

Про сцени

Багато цікавих сцен. Просто треба все змонтувати. Найбільше готуємося до фінальної сцени. А найважче далася сцена з «М’ясником». Знімали ми її в гаражі мого товариша. Одного головного героя ми підвісили до гачка і ланцюгами. В такому стані він міг бути не більше 5 хвилин. Йому постійно треба був стілець. Іноді ми його забували ставити стілець і взагалі про нього, поки фотографувалися довкола (сміється).

А не менш важко було, коли сидить герой увесь зв’язаний, в роті ганчірка. А він за один кадр мав упасти, розв’язатися  і взяти ніж. Перший дубль як знімали, то він впав і вдарився головою у стіл.

бекстейдж зйомок

Про прем’єру

Прем’єрний показ буде. Уже домовилися, що буде в кінотеатрі «Юність». Спершу буде закритий показ для учасників. В кінці серпня або вересня буде перший трейлер, перші постери та рекламна кампанія фільму. Цього року не встигаю на жоден кінофестиваль. Тому планую взяти участь вже у наступному році. Промо-кампанія буде вся у стилі «ретро». Буду залучати місцевих художників, аби вони малювали плакати, титри до фільму.

Про плани

Наступний фільм хочу зняти про події 19-го року. Бо тоді дуже багато цікавого відбулося, коли Кам’янець був останньою столицею. Там можна багато вигаданих подій прив’язати до реальних. Далі, думаю, зніматиму на більш професійну техніку. І мрія – зняти фантастику. Перенести історію про Устима Кармалюка у фантастичний, футуристичний світ. Зняти у стилі стімпанк. Надихнувся коміксами Валерія Свереди. Ідей багато є. Головне – якось їх реалізувати. 

Коментарі
keyboard_arrow_up