Архітекторів, журналістів, мистецтвознавців та художників сьогодні, 23 червня, зібрала презентація та захист бакалаврських робіт студентів-реставраторів. Традицією є те, що захист проходить відкритим. Тому кожен, кого цікавить мистецтво або кого вражає магія реставрації, може прийти й послухати, як студенти упродовж навчання на бакалавраті працювали над поверненням до життя старих ікон та напівутрачених картин. Оцінювали роботи члени державної екзаменаційної комісії викладацького складу університету.
Студенти 4 курсу розповідали про те, як складнощі виникали під час реставрації картин. Скажімо, на "Портреті Олександри Федорівни" (картина кінця XVIII століття) був настільки товстий шар лаку, що від того картина здавалася жовтою, втрачаючи оригінальні кольори.
Або, наприклад, попередні реставратори, котрі працювали над відтворенням картини, не доклали максимальних зусиль для того, аби вберегти полотна: неохайно накладали латки, не дбали про те, що час може стати причиною обсипання грунту.
До речі, вісім із дев'яти картин, котрих реставрували студенти, знаходяться у фондах Кам’янець - Подільського державного історичного музею-заповідника. Як бачимо, фонди музею потребуть негайної роботи реставраторів. А от одна картина - "Морський пейзаж" - то з приватної колекції. Її автор - Дмитро Гамалій, створена карина у 1959 році. Викладачі зважили на те, що, ймовірно, автор картини не був професіоналом, адже на полотні порушений закон повітряної перспективи. Ба більше, про автора фактично немає жодної інформації. Лиш те, що у цей час, коли була створена картина, з таким іменем і прізвищем, як у автора пейзажу, жив мистецтвознавець.
Після того, як бачиш плоди кропіткої праці, насправді чудуєшся з того, скільки талановитої молоді має Кам’янець.