На зупинку вийшла дещо завчасно, аби, раптом не пропустити «нічну» маршрутку. На годиннику – 22.00. Їде маршрутне таксі №6. Старт відповідно графіку – гарний знак. Разом зі мною до авто ввійшло ще двоє парубків. У салоні тепло й чисто, відсутня будь-яка музика. Проїхавши трохи, водій Іван зупиняється, щоб «підібрати» ще двох пасажирів. Чоловіки, замість традиційного «Добрий вечір» почали обурюватися, що остання, «звичайна» маршрутка була відсутньою загалом. На це водій пообіцяв вияснити причину прогалини. Мужчини майже весь маршрут скаржилися на те, що мусили чекати 45 хвилин, аби бодай-якось доїхати додому. Один із них відмовивя платити подвійний трафив, мовляв, грошей він розрахував лише на «звичайну» маршрутку. Водій із розумінням поставився до ситуації, що склалася.
На питання «Чи доречними є «нічні» маршрутки в Кам’янці?», пан Іван відповідає, що важко зробити якісь висновки з результатів першого заїзду. Невелика кількість пасажирів у нічний час, за словами Івана Миколайовича, може бути пов’язаною із недостатньою поінформованістю населення, погодними умовами або невдоволеністю вартістю за проїзд, адже, щоб скористатися транспортними послугами вночі, потрібно сплатити 7 гривень. Поспілкувались із водієм, чоловік був приємним та відповідав на питання.
Одна із пасажирок зауважила, що на її думку, нічні перевезення є потрібними в Кам’янці, ілюструє на власному прикладі: щоночі, аби повернутися з роботи, потрібно викликати таксі, котре коштує близько 30 гривень, що в порівнянні із 7 гривнями – значно дорожче. Жінку буквально перебиває дівчина, що сиділа позаду, мовляв, «нічні» маршрутки доречні в обласних центрах, великих містах, де відповідно й більший «пасажирообіг». Жартома констатує, що чи не єдиний позитив таких маршрутів у Кам’янці – можливість спілкуватися і знайомитися в авто і з водіями, і з кам’янчанами.
Думки розійшлися. Поки вислуховувала контраргументи від пані, усвідомила, що ми не заїжджали на зупинку «Залізничний вокзал». Водій пояснює, що у ході експериментальних заїздів, упродовж 10 днів, ніхто не сідав до маршрутки із цієї зупинки. Загалом, водій Іван Миколайович виявився вельми комунікабельною людиною, у ході поїздки із розумінням ставився до пасажирів, котрі на даний момент не знали про подвійну вартість оплати за проїзд, тому міг «вибачити» кілька гривень. Маршрутка дотримувалася графіку практично до хвилини, не перевищуючи при цьому швидкість.
Узагальнюючи, за перший заїзд «нічної» маршрутки №6 скористалося 20 осіб, включно зі мною. Зворотній шлях показав значно нижчий результат – 7 осіб. Що найбільш дивно - на Зупинці «Центральний ринок», де завжди багато пасажирів, на зворотному шляху не було нікого. П’яних пасажирів не було.
Сподіватимемося, що кам’янчани все ж активніше користуватимуться послугами нічних перевезень, так, як це вже прийнято в інших містах України.
Я вже декілька разів їздив нічними рейсами. Завантаження - майже усі місця зайняті. Я вважаю, що потрібно мати совість нашим перевізникам, якщо згадати що дньом вони возять повітря - і нічого, а вночі коли чергові маршрутки повні, ще й тариф вдвічі дорожчий.